Самоврядування

Статут учнівського самоврядування ЗОШ №8 I–III ступенів м. Житомира
Самоврядування це:
- метод організації дитячого колективу, який забезпечує формування відносин відповідальної залежності в колективі та організаторських рис окремої особистості;
- наслідок педагогічного управління дітьми з боку дорослих;
- принцип організації життя дитячого колективу;
- діяльність, яка здійснюється самими дітьми, включаючи постановку мети, її розробку та спрямована на вдосконалення колективу і кожної особистості зокрема.
Метою діяльності УС є:
- розвиток навичок творчого вирішення завдань, створення позитивної мотивації та зацікавленості учнів;
- формування вміння мислити, узагальнювати;
- виховання поваги до колективу, почуття відповідальності;
- налагодження тісних контактів і взаєморозуміння між різними гілками громадськості, спільне вирішення проблем, профілактика виникнення конфліктних ситуацій;
- використання нових інноваційних технологій у виховній роботі.
Засідання учнівської ради відбуваються 2 рази у місяць. Під час таких засідань учні планують дитяче дозвілля, навчаються самостійно мислити, аналізувати, приймати рішення, думати не лише про себе, а й про тих, хто поряд, поважати їх та їхні права. У школярів виховується почуття патріотизму, відповідальності, громадянської свідомості та активності.
Діяльність учнівського самоврядування здійснюється за чітко складеними планами: засідань учнівської ради та кожного центру.
На засіданнях активу розглядаються такі питання:
– затвердження плану проведення засідань активу та роботи дитячого колективу;
– визначення завдань щодо роботи центрів;
– проведення акцій «Від серця до серця» тощо.
Шляхи підвищення активності й ролі учнівського самоврядування:
- Надання учням більшої самостійності в організації колективної діяльності.
- Активне їх залучення до всіх сфер життя учнівського колективу.
- Поєднання самодіяльності дітей з керівництвом дорослих.
- Збагачення життєвих цілей і внутрішнього духовного світу кожного члена колективу через привабливість соціально-колективних ініціатив.
- Повага педагогів до самостійний думок та рішень учнівського самоврядування, його органів.
- Відкриття справжніх лідерів, залучення їх до активної громадської діяльності. Реалізація в перспективі принципу: жодного підлеглого – усі відповідальні.
- Кваліфікована, тактовна педагогічна допомога учнівському активу, навчання їх мистецтв управління.
- Розширення рамок гласності учнівського самоврядування, відкритий характер роботи всіх органів самоврядування.