Учням

ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІІ СТУПЕНІВ № 8 м ЖИТОМИРА

НАКАЗ

23 червня 2020р                                       м. Житомир                                                  № 166

Про реалізацію Закону України «Про внесення змін

 до деяких законів України щодо окремих питань

 завершення 2019 – 2020 навчального року»

      Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 22.06.2020 № 1/9 – 338 «Щодо реалізацію Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань завершення 2019 – 2020 навчального року» та за рекомендаціями департаменту освіти Житомирської міської ради, наданих у листі від 23.06.2020р № 1321 «Про реалізацію Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань завершення 2019 – 2020 навчального року»

 НАКАЗУЮ: 

  1. Випускникам 2019 – 2020 навчального року взяти до уваги, що Закон звільняє від державної підсумкової атестації у будь-якій формі всіх здобувачів освіти (незалежно від форми здобуття освіти), але не звільняє від проходження зовнішнього незалежного оцінювання здобувачів освіти, які планують вступати до закладів вищої освіти у 2020 році.

Свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти будуть видані здобувачам освіти, які не мають бажання проходити ДПА невідкладно, але в будь-якому випадку не раніше дати видачі відповідного свідоцтва, що у ньому зазначена. В додатку до свідоцтва у відповідній графі буде зроблено запис «звільнений».

  1. Випускникам 2019 – 2020 навчального року до 24 червня 2020 року особисто подати письмові заяви про бажання проходити ДПА. Свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти будуть видані здобувачам освіти, які мають бажання проходити ДПА у формі ЗНО, після отримання від УЦОЯО результатів ДПА із зазначенням таких результатів у відповідній графі бланку додатку до свідоцтва.
  1. Випускники 2019 – 2020 навчального року, які претендують на нагородження Золотою або Срібною медалями та будуть звільнені від ДПА, мають право на отримання медалей без проходження ДПА.

Нагородження у такому випадку відбувається відповідно до розділу ІІІ «Особливі умови нагородження» Положення про золоту медаль «За високі досягнення у навчанні» та срібну медаль «За досягнення у навчанні».

  1. Випуск здобувачів освіти зі школи з видачою документів про освіту оформлюється наказом директора на підставі рішення педагогічно ради.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

Повідомляємо, що рішенням Українського центру оцінювання якості освіти 13.06.2020 року у зв’язку з епідемічною ситуацією відмінено проведення пробного зовнішнього незалежного тестування в пунктах проведення ЗНО 15.06.2020 та 17.06.2020 року.


Задля дотримання прав зареєстрованих учасників тестування воно буде проведено онлайн через особисті кабінети учасників 15.06.2020 та 17.06.2020 відповідно до реєстрації.
Повідомлення про відміну пробного ЗНО у пунктах тестування та порядок проведення онлайн тестування через особисті кабінети зареєстрованих учасників буде розміщено на офіційних сайтах Українського центру оцінювання якості освіти (testportal.gov.ua) та Вінницького регіонального центру оцінювання якості освіти (vintest.org.ua).

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

ПРОФОРІЄНТАЦІЯ

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

Здоровий спосіб життя

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

Пам’ятка для учнів

Як швидко виконати домашні завдання

Підтримуй порядок на робочому місці

Головні вороги порядку-сміття, речі та предмети, які заважають працювати. Тримай свої підручники й зошити у спеціально відведених місцях – на книжкових поличках, стелажах чи шухлядах стола. Став або клади їх завжди однаково – так ти швидше знаходитимеш потрібні підручники, посібники, атласи, карти й зошити.

Не захаращуй свій робочий простір великими іграшками, предметами декору чи домашніми квітами.

На робочому столі мінімізуй кількість шкільного приладдя. Користуйся канцелярською підставкою, аби скласти все найнеобхідніше. Час від часу проводь «ревізію» свого приладдя: перевіряй ручки, олівці, фломастери, гумки. Якщо олівці тупі чи зламані, підстружи їх, якщо ручка не пише, зміни стрижень або викинь її, якщо фломастери чи маркери висохли, теж викинь їх. Склади список необхідних речей і купи їх. Ти на це витратиш небагато часу, але під час виконання домашніх завдань тебе ніколи не дратуватимуть зламані олівці чи покришена гумка.

Створи комфортні умови для роботи

Провітри кімнату, де працюватимеш. Вимкни телевізор, радіо і комп’ютер. Телефон постав на вібро режим. За потреби увімкни додаткове світло.

Склади план

Запиши список домашніх завдань-від складних до простих. Після того як виконаєш завдання, став плюс або галочку. Це твій успіх. Продовжуй за списком виконувати інші завдання.

Не гай часу

Не «ходи навколо» завдань, не «зависай» на бозна-чому, аби тільки не виконувати уроки. Це називається «прокрастинація», коли ти лінуєшся або повільно приступаєш до завдання. Їх все одно слід виконати. Тож часу не гай -до роботи приступай.

Спочатку виконай письмові завдання

Почни з тих об’ємних завдань, які потребують найбільшої концентрації уваги й часу на виконання. Якщо почнеш з усних завдань, то часу на виконання письмових може не вистачити. До того ж увечері ти вже втомлений і увага твоя розсіяна.

Усні предмети виконуй за ступенем складності. Насамкінець лиши ті предмети, які ти знаєш добре й тобі достатньо «освіжити» їх у пам’яті.

Роби перерви кожні 45 хвилин

Під час перерви корисно змінити вид діяльності. Потанцюй, поспівай, зроби зарядку, випий чаю зі смаколиком, з’їж фрукти, підійди до вікна й поспостерігай за хмарами, полий домашні квіти, погодуй рибок тощо.

Учися відчувати час

Кілька днів спостерігай за тим, як ти визначаєш час певної події і зіставляй її з реальною тривалістю. Наприклад, скільки часу займе дорога до школи або скільки часу ти витратив на спілкування з другом по телефону. Час від часу спробуй точно визначити, котра зараз година. Тренуй свій «внутрішній» годинник. Відчуття часу має значення для успішного навчання, подальшої роботи й життя людини.

Пам’ятка для учнів:

«Як організувати свій день»

Став чіткі цілі

Якщо цілей багато, то обери з них одну-найважливішу-і скеруй усі зусилля, щоб її досягнути. Потім досягай інших цілей. Не буває двох однаково важливих завдань – завжди можна визначити пріоритетність. Усі поставлені цілі мають бути реально досяжними.

Склади план на день

Навіть найпростіший план дає більше вільного часу на улюблене заняття. Щовечора плануй наступний день. Роби це в письмовій формі – на паперових чи електронних носіях. Дотримуйся принципу «від загального до конкретного», тобто плануй від більшого до меншого.

Розбивай роботу на частини

Свої записи у плані доповнюй малюнками, схемами, символами-скороченнями. На другий-третій день планування в тебе будуть улюблені позначки, які ти часто використовуватимеш надалі. Завдяки їм ти скоротиш витрати на хронометраж до 5-7 хвилин на день! Починай з коротких завдань, бо вони допомагають зрушити з мертвої точки. Як казав Конфуцій, шлях у тисячу миль починається з першого кроку.

Визнач строки

Поставлених цілей слід досягати у конкретні строки. Для кожного завдання визначай кінцевий строк виконання. Встановлюй дедлайн для будь-якої справи, щоб не довелося виконувати недороблені справи в незапланований час. Обов’язково враховуй результати зробленого раніше й аналізуй використаний робочий час. Це дасть змогу виявити помилки й знайти способи усунення наслідків цих помилок.

Ділися своїми планами на день з батьками

Підказки найближчих людей завжди стануть у пригоді. До того ж батьки тобі допожуть оптимально скласти плани на навчальну чверть, семестр і канікули.

Борися з «поглиначами часу»

Спілкуйся в інтернеті й дивися телевізор дозовано: не більше години на день.

Відпочивай удень

Достатньо заплющити очі й просто посидіти або полежати 5хв, аби відновити внутрішню енергію. Обери  спосіб релаксації, який найприйнятніший для тебе, і відновлюйся.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

КРИТЕРІЇ
оцінювання навчальних досягнень
учнів початкової школи

Рівні навчальних досягнень

Бали

Загальні вимоги до знань, умінь та навичок учнів

І. Початковий

1.       

Учні засвоїли знання у формі окремих                    фактів, елементарних уявлень             

2.       

Учні відтворюють незначну частину                   навчального матеріалу, володіють окремими видами умінь на рівні копіювання зразка виконання певної навчальної дії          

3.       

Учні відтворюють незначну частину        навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконують елементарні завдання, потребують детального кількаразового їх пояснення   

ІІ. Середній

4.       

Учні відтворюють частину навчального матеріалу у формі понять з допомогою вчителя, можуть повторити за зразком певну операцію, дію                            

5.       

Учні відтворюють основний навчальний матеріал з допомогою вчителя, здатні з помилками й неточностями дати визначення понять                                   

6.       

Учні будують відповідь у засвоєній       

послідовності; виконують дії за зразком у подібній ситуації; самостійно працюють зі значною допомогою вчителя                

ІІІ. Достатній

7.       

Учні володіють поняттями, відтворюють їх зміст, уміють наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролюють власні навчальні дії

8.       

Учні вміють розпізнавати об’єкти, визначаються засвоєними поняттями; під час відповіді можуть відтворити засвоєний зміст в іншій послідовності, не змінюючи        логічних зв’язків; володіють вміннями на рівні застосування способу діяльності за аналогією; самостійні роботи виконують з незначною допомогою вчителя; відповідають логічно з окремими неточностями

9.       

Учні добре володіють вивченим матеріалом,застосовують знання в стандартних ситуаціях, володіють вміннями виконувати окремі етапи розв’язання проблеми і  застосовують їх у співробітництві з учителем (частково-пошукова діяльність)  

IV. Високий

10.   

Учні володіють системою понять у межах, визначених навчальними програмами, встановлюють як внутрішньопонятійні, так і міжпонятійні зв’язки; вміють            розпізнавати об’єкти, які охоплюються засвоєними поняттями різного рівня узагальнення; відповідь аргументують новими прикладами                        

11.   

Учні мають гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, вміють застосовувати способи діяльності за аналогією і в нових ситуаціях                                

12.   

Учні мають системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовують їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійні роботи виконують під опосередкованим керівництвом; виконують творчі завдання                           

 

 

КРИТЕРІЇ
оцінювання навчальних досягнень
учнів середньої та старшої  школи

Рівні навчальних досягнень

Бали

Загальні вимоги до знань, умінь та навичок учнів

І. Початковий

1.       

Учень (учениця) розрізняє об’єкти вивчення

2.       

Учень (учениця) відтворює незначну частину навчального матеріалу, має нечіткі уявлення про об’єкт вивчення

3.       

Учень (учениця) відтворює частину навчального матеріалу, з допомогою вчителя виконує елементарні завдання   

ІІ. Середній

4.       

Учень з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал, може повторити за зразком певну операцію, дію

5.       

Учень відтворює основний навчальний матеріал, здатний з помилками й неточностями дати визначення понять, сформулювати правило

6.       

Учень (учениця) виявляє знання й розуміння основних положень навчального матеріалу. Відповідь його (її) правильна, але недостатньо осмислена. Вміє застосовувати знання під час виконання завдань за зразком

ІІІ. Достатній

7.       

Учень (учениця) правильно відтворює навчальний матеріал, знає основоположні теорії і факти, вміє наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково контролює власні навчальні дії

8.       

Знання учня (учениці) є достатніми, він (вона) застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, намагається аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв’язки і залежність між явищами, фактами, робити висновки, загалом контролює власну діяльність. Відповідь його (її) логічна, хоч і має неточності

9.       

Учень (учениця) добре володіють вивченим матеріалом,застосовує знання в стандартних ситуаціях, уміє аналізувати і систематизувати інформацію, використовує загальні докази із самостійною правильною аргументацією

IV. Високий

10.   

Учень (учениця) має повні, глибокі знання, здатний(а) використовувати їх у практичній діяльності, робити висновки, узагальнення

11.   

Учень (учениця) має гнучкі знання в межах вимог навчальних програм, аргументовано використовує їх у різних ситуаціях, уміє знаходити інформацію та аналізувати її, ставити і розв’язувати проблеми

12.   

Учень (учениця) має системні, міцні знання в обсязі й у межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних  ситуаціях. Уміє самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати опанований матеріал, самостійно користуватися джерелами інформації, приймати рішення

________________________________________________________________________

Правила поведінки здобувачів освіти в освітньому закладі

Відповідно до ст. 20 Закону України «Про загальну середню освіту»  учень – це особа, яка навчається і виховується в одному із загальноосвітніх навчальних закладів, зарахування до яких, як правило, здійснюється з 6 років.

Статус учнів як учасників навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах, їх права та обов’язки визначаються Законом України «Про освіту», Законом України «Про загальну середню освіту» та іншими нормативно – правовими актами чинного законодавства України.

Відповідно до ст. 53 Закону України «Про освіту»  учні  як здобувачі освіти мають право на:

–         навчання упродовж життя та академічну мобільність;

–         індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

–         якісні освітні послуги;

–         справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

–         відзначення успіхів у своїй діяльності;

–         свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

–         безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

–         повагу людської гідності;

–         захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

–         користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

–         доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

–         інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

Учні як здобувачі освіти зобов’язані:

–         виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

–         поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

–         відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

–         дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов Статуту освітнього закладу.

Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

Здобувачам освіти забороняється:

  • допускати прояви грубості, вульгарності;
  • палити у приміщеннях і на території навчального закладу;
  • використовувати петарди;
  • вживати алкогольні напої, наркотичні та токсичні речовини;
  • псувати державне, громадське та особисте майно.

Загальні правила поведінки 

 

  • Учень приходить в школу за 15-20 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя.
  • Не можна приносити на територію школи з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом зброю, в т.ч. ножі, вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, сигарети, наркотики і інші одурманюючі засоби й отрути.
  • Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.
  • Не можна без дозволу педагогів (за узгодженням з батьками) йти з школи та її території в урочний час.
  • У разі пропуску занять до 3-х днів учень зобов’язаний пред’явити класному керівнику довідку або записку від батьків (осіб, що їх заміняють) про причину відсутності на заняттях. У разі пропуску більше трьох днів учень зобов’язаний представити довідку з медичної установи.
  • Учень школи повинен проявляти пошану до старших, піклуватися про молодших. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші – молодшим, хлопчики – дівчаткам.
  • Поза школою поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім’я школи.
  • Учні бережуть майно школи, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території школи.
  • До учнів, які привласнили чужі речі, будуть застосовані дисциплінарні стягнення. У разі спричинення збитку чужому майну, батьки учнів, які заподіяли збиток, несуть матеріальну відповідальність.
  • Учні, які знайшли втрачені або забуті, на їх думку, речі належить здати черговому, який знаходиться на першому поверсі школи.
  • Фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки.
  • Не дозволяється жувати гумку, користуватися плеєром і мобільним телефоном на уроках.
  • Учень зобов’язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмою.
  • На першу вимогу вчителя слід надати щоденник.
  • Щодня вести запис домашніх завдань в щоденнику.
  • Приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, письмове приладдя, інструменти, робочий і спортивний одяг, засоби індивідуального захисту.

Поведінка на уроках

 

  • Коли вчитель входить в клас, учні встають, вітаючи вчителя. Так само учні вітають будь-якого дорослого, який увійшов до класу під час занять, окрім уроків інформатики, коли учні працюють за комп’ютером.
  • Під час уроку не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших товаришів від занять розмовами, іграми й іншими справами, що не стосуються уроку.
  • Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен попросити дозволу у вчителя, піднявши руку.
  • Якщо учень хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання вчителя, він піднімає руку.
  • Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.
  • Учень має право в коректній формі відстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних спірних і неоднозначних питань.

Поведінка учнів на перервах

  • Під час перерви учень зобов’язаний: 

            – підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці; 
            – вийти з класу; 
            – реагувати на зауваження чергового вчителя. 

  • Час перерви – особистий час кожного учня. Він може його проводити по своєму розумінню, проте, не повинен заважати іншим.
  • Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки.
  • Під час перерв забороняється бігати по сходах, поблизу вікон і в інших місцях, не пристосованих для ігор.
  • Під час перерв забороняється штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу.
  • У школі категорично забороняється тютюнопаління.
  • Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у відкриті вікна.
  • На перервах школярі можуть звернутися до свого класного керівника, чергового учителя, дирекції школи за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

Поведінка учнів в їдальні

  • Під час обіду в їдальні належить дотримуватися хороших манер і поводитися пристойно.
  • Учні повинні шанобливо ставитись до працівників їдальні.
  • Учні приходять в їдальню після закінчення уроку у визначений час.
  • Розмовляти під час обіду слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.
  • Учні прибирають стіл після вживання їжі.
  • Учні дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.
  • Забороняється приходити в їдальню у верхньому одязі.
  • Забороняється виносити їжу з їдальні.

 

Поведінка учнів у бібліотеці

  • Не дозволяється користуватися мобільними телефонами.
  • Слід дотримуватися тиші.
  • Олівці, ручки, лінійки використовувати в бібліотеці за призначенням. Не дозволяється підносити їх близько до очей, засовувати до носа чи вуха, розмахувати перед обличчям інших учнів-читачів.
  • Під час відвідування шкільної бібліотеки забороняється бігати по бібліотеці, штовхатися поблизу вікон, шаф та стелажів, кидатися будь-якими предметами, битися чи порушувати тишу і порядок якимось іншим способом.
  • Під час знаходження в бібліотеці не вживайте їжу.
  • Залишити зайві речі в класній кімнаті.
  • Дотримуйтесь культури спілкування у бібліотеці, при роботі в читальній залі, з документами, матеріалами.
  • Учням забороняється знаходитись в бібліотеці у відсутності чи без дозволу бібліотекаря.
  • Дбайливо ставитися до друкованих видань (не рвати, не м’яти і не робити поміток).
  • Повертати літературу у встановлені терміни.
  • Не виносити книги з бібліотеки без відмітки в читацькому формулярі.
  • Уважно переглядати екземпляр на наявність дефектів перед тим, як віднести додому. У разі виявлення слідів псування повідомити бібліотекаря.
  • Не переставляти книги з одного місця на інше.
  • Якщо екземпляр загублений, потрібно придбати рівноцінне видання і здати в бібліотеку, пояснивши ситуацію.

 

Рекомендації до зовнішнього вигляду учнів

  • У школу учні повинні приходити в одязі, який відповідає дресс-коду закладу.
  • Рекомендується не використовувати косметику і не носити прикраси на заняття.
  • Спортивний одяг, призначений для уроків фізкультури, на інших уроках недоречний.
  • Знаходитися в школі у верхньому одязі без особливих на те причин не дозволяється.
  • На урочисті загальношкільні заходи учні приходять у святковій формі.
  • На вечори, концерти учні вибирають одяг по рекомендації батьків і на свій розсуд (дотримуючись морально-етичних норм).

Правила поведінки учнів під час екскурсії

 

  • Під час слідування до місця перебування та назад дотримуватися правил дорожнього руху, не виходити на проїжджу частину.
  • Без дозволу керівника групи не залишати місця перебування.
  • В разі поганого самопочуття негайно повідомити керівника групи.
  • Дотримуватися правил пристойної поведінки та виконувати розпорядження керівника групи.
  • Не торкатися незнайомих предметів, які можуть бути вибухонебезпечними.

 

Обов’язки чергового по класу

 

  • Чергові призначаються відповідно до графіка чергування по класу.
  • Черговий учень здає і приймає клас.
  • Чергові допомагають вчителю підготувати клас для наступного уроку, роблять посильне прибирання класної кімнати.
  • Під час перерви черговий учень (учні) провітрюють клас, допомагають вчителеві розвісити навчальний матеріал для наступного уроку, роздають зошити на прохання вчителя.
  • Наприкінці робочого дня чергові учні готують клас для наступного робочого дня (протирають пил з меблів, поливають квіти тощо). 

 

error: Content is protected !!